loading...
گیل پیک ، مجله تفریحی
gilpic بازدید : 1049 یکشنبه 15 فروردین 1395 نظرات (0)
سیزده به در را چگونه گذرانده اید؟! 
موضوع انشاء: سیزده به در

 

 

بر همگان، واضح و مبرهن است که سیزده به در، باید به دل طبیعت رفت.

امسال همۀ اعضای خانوادۀ ما، یک دل و یک صدا، همان جایی را که سال گذشته برای سیزده به در رفته بودیم؛ پیشنهاد كردند. وقتی به دل طبیعت رسیدیم، با صحنۀ عجیبی رو به رو شدیم؛ يعني با چند درخت جدید و عجيب که مرتبۀ پیش، این جا نبودند! در واقع درختان ما را خیلی شگفت زده نكردند؛ بلکه میوه هایشان، حیرت آور بودند! یکی از درختان، تعداد زیادی بطری خالی آب معدنی، میوه داده بود! یکی دیگر پوست پفک؛ دیگری بطری خالی دوغ؛ خلاصه کلی میوه های این ­طوری!

 همه که عقل هایشان را روی هم گذاشتند؛ به این نتیجه رسیدند که این درختکاری، نتیجۀ همان سیزده به در قبلی و زباله ­هایی است که این جا، رها کردیم.

بعد که بیشتر عقل هایمان را روی هم گذاشتیم، به این نتیجه رسیدیم که کاش نوشابه و پفک و چیپس و ... را درسته چال می­کردیم؛ تا میوه های درسته بدهد، نه پوست و پلاستیک!

تصمیم تازه، گرفته شد و تمام خوردنی هایی را که آورده بودیم، چال کردیم و سیزده به درمان، این ­گونه سپری گرديد. عصر كه شد، بالاخره با شکم هایی خالی و قلبی امیدوار، به سوی خانه بازگشتیم.

امروز که به مدرسه آمديم، تصمیم گرفتیم؛ بسته آدامسی را که داشتیم، در باغچۀ حیاط مدرسه بکاریم - چون خانۀ ما، آپارتمانی است و باغچه ندارد - تا درخت آدامس، سبز شود و کلی بسته های آدامس، میوه بدهد؛ اما بعد که خوب فکر کردیم، دیدیم که ممكن است؛ دوستان هم مدرسه ­ای، امان ندهند و هیچی به خودمان نرسد. برای همین، یک آدامس جویده را در باغچه کاشتیم، تا کسی از میوه ­های آن - که آدامسی دهنی است - نخورد.

اما بشنويد كه بعد از کاشتن آدامس، هیچ اتفاقی نیفتاد و چیزی سبز نشد. برای همین، تحقیقات گسترده ای را در این زمینه انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم؛ جایی که ما هر سال برای سیزده به در می رویم، با بقیه مکان ها فرق دارد و خاکی سحرآمیز دارد.

حالا برای علاقه ای که به شما دوستان همکلاسی داریم، تصمیم گرفتیم؛ این موضوع را با شما، در میان بگذاریم؛ تا در صورت تمایل، شما هم، با اشیای با ارزشی که می توانید بیاورید، با ما همراه شوید؛ چراکه ما قرار است فردا با پینوکیو برویم و سکه های پدر ژپتو را در آن جا چال کنیم؛ تا درخت سکه، سبز شود.

این بود انشای ما – روباه مکار و گربه نره –  که به اتفاق، به رشتۀ تحریر در آمد.

مهدی فرج اللّهی

 

 

 

 

«انشا درباره سیزده بدر » 2

 

ابتدا که موضوع را شنیدم به نظرم جالب آمد،چون سیزده بدر یا همان سیزده فروردین روز جالبی است،روزی که همه ما به آغوش طبیعت می رویم و برای دانش آموزان بیشتر مواقع آخرین روز تعطیلات است....

هرساله ما روز سیزده فروردین به طبیعت می رویم و به گونه پناه می بریم از شر این همه صدا و شولغی شهر ها و سعی میکنیم تعطیلات نوروزی را پر انرژی به پایان رسانده و به کارهای همه ساله مان برسیدم مانند مدرسه و...،ولی چرا طبیعت؟تا کنون این سوال را از خودتان پرسیده اید؟واقعا چرا؟حال بیاید دربار این موضوع فکر کنیم...

ما به طبیعت می رویم چون نوعی مادر ماست،به طبیعت می رویم چون با دیدن این همه شادابی و نشاط، انرژی می گیریم و نوعی شارژ می شویم با رفتن به قلب طبیعت و تنفس هوای سالم و عاری از هرگونه ناپاکی و آلودگی ریه هایمان جان دوباره می گیرند و برای ادامه حیاط ما تلاش می کنند، ما به طبیعت می رویم چون از جزوی از طبیعتیم،چون در سرشتمان طبیعت دوستی و طبیعت گردی قرار داده شده است.

پس چرا هرساله به طبیعت،مادر خود خیانت می کنیم؟واقعا چرا؟این سوال من از شماست. ما هرساله به طبیعت می رویم و از آن لذت می بریم و به آن ضرر رسانده و بر می گردیم ولی بازم هم طبیعت این مادر مهربان مارا با آغوش مهربان خود می پذرید و مارا می بخشد ولی تا کی واقعا؟تا کی میخواهیم به این کار غلط خود ادامه بدهیم؟یعنی جمع کردن چند زباله ساده هنگام بازگشت یا جمع آوری آنها در یک پلاستیک کار بسیار دشواریست؟پس چرا به این مادر خود زیان می رسانیم؟چرا؟

پس بیایید با هم و برای هم برای پاکیزگی و جان بخشی دوباره به مادر خود تلاش کنیم و آن را از خودمان دل سرد نکنیم....


www.khane-ghalam.blogfa.com/post-37.aspx
Translate this page
بر همگان، واضح و مبرهن است که سیزده به در، باید به دل طبیعت رفت. امسال همۀ اعضای خانوادۀ ما، یک دل و یک صدا، همان جایی را که سال گذشته برای سیزده به در رفته بودیم؛ ...

من و خودم - موضوع انشا: سیزده بدر خود را چگونه گذراندین؟

mina64i.blogfa.com/post-116.aspx
Translate this page
Apr 2, 2011 - اون روزا که بچه مدرسه ای بودیم ، بعد عید که میرفتیم مدرسه، اولین موضوع انشا این بود: سیزده بدر خود را چگونه گذراندین؟ هر کی میومد انشا بخونه ...

موضوع انشاء: عید نوروز - دانلود آهنگ

www.ncee2013.ir/post/2233
Translate this page
انشاء در موضوع عید نوروز,موضوع انشاء: عید نوروز,تفریحی,تخصصی,دانلود,سرگرمی ... در روز سیزده به در بهطبیعت میرویم و روز خوبی را میگذرانیم ٬ من همیشه دوست دارم ...

مقاله در مورد سیزده بدر - آکا

www.akairan.com/maghalat-persia/.../11931.html
Translate this page
Aug 31, 2013 - بعد از اسلام چون سیزدهً تمام ماه ها را نحس می دانند به اشتباه سیزده عید نوروز ... کنیم مشاهده می شود موضوع بسیار معقول و مستند به سوابق تاریخی است.

آیین سیزده بدر - مهرمیهن

www.mehremihan.ir/.../823-آیین-سیزده-بدر-13.html
Translate this page
سیزده بدر سيزده‌بدر يكي از بهترين روزهاي نوروز مي‌باشد. مردم پس از انجام 12‌روز .... هر موتور جستجوی دیگریبه خودی خود مرجع معتبری برای موضوعات تاریخی نیست؛ ...

موضوع انشا:سیزده به در خود را چگونه گذراندید !!!! - پی سی فروم ...

forum.p30download.com › ... › گفتگوی آزاد
Translate this page
Apr 3, 2013 - سلام دوستان ..عکس هایی از سیزده بدر رو گذاشتم .. دوستان دیگه هم هر جایی رفتن اطلاعاتی درموردش ومحل مورد نظر به همراه عکس بزارند ..تا بقیه دوستان ...


مختصری درباره ی سیزده بدر! - kensy2

www.kensy2.blogfa.com/post-235.aspx
Translate this page
بعد از اسلام چون سیزدهً تمام ماه ها را نحس می دانند به اشتباه سیزده عید نوروز را نیز ... و بررسی کنیم مشاهده می شود موضوع بسیار معقول و مستند به سوابق تاریخی است.

خطم خالی - موضوع انشا:تعطیلات عید را چگونه گذراندید؟

khatmekhali.blogfa.com/post-88.aspx
Translate this page
عید امسال به جای سیزده بدر، چهارده بدر داشتیم. از آنجا که سیزده بدر روز طبیعت نامگذاری شده ما سعی کردیم از خانه خارج نشویم تا طبیعت همچنان طبیعی باقی بماند.

موضوع انشاء:تعطیلات را چگونه گذراندید؟

vista.ir/.../موضوع-انشاء-تعطیلات-را-چگونه-گذراندید؟
Translate this page
خلاصه روز ۱۲ فروردین فرا رسید و قلب‌ها برای در کردن سیزده به تپش خاصی افتاد. قرار بود سیزده به در با خانواده‌ام و چند تن از دوستان به دل دشت و دمن برویم که مهمان‌های ..
Page 2 of about 669,000 results (0.39 seconds) 
 
 
 
 
 
 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3302
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 220
  • آی پی دیروز : 164
  • بازدید امروز : 1,185
  • باردید دیروز : 1,019
  • گوگل امروز : 23
  • گوگل دیروز : 36
  • بازدید هفته : 6,343
  • بازدید ماه : 19,834
  • بازدید سال : 197,261
  • بازدید کلی : 3,258,202